همایش علمی

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

امیر آراسته طی سخنانی در این همایش با اشاره به خصوصیات این شهید بزرگوار گفت: شهید صیاد بسیار زیرک و باهوش بود اما این خصلت موجب نمی‌شد تا وی در امور نظامی از دیگران مشورت نگیرد.

وی با بیان اینکه شهید صیاد، قلبی مؤمن و مغزی متفکر داشت و برای قوی نگه‌داشتن بدن خود تلاش می‌کرد، اظهار داشت: این شهید والامقام اجرای اوامر امام خمینی (ره) و رهبری معظم انقلاب را بر خود فرض می‌دانست.

امیر آراسته افزود: انس با قرآن دیگر ویژگی شخصیت شهید صیاد بود که موجب می‌شد وجودش تماماً تسلیم امر خدا باشد.

رئیس هیئت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی گفت: صیاد شخصیتی مأنوس با قرآن، عامل به رساله عملیه، متخلق به اخلاق اسلامی و عامل به هر چه که می‌دانست، بود.

جانشین گروه مشاوران فرمانده معظم کل قوا یکی دیگر از خصوصیات شهید صیاد شیرازی را استفاده از کوچک‌ترین موقعیت‌ها برای ساختن موفقیت‌های بزرگ عنوان کرد و گفت: وقتی کاری به وی واگذار می‌شد آن را در نهایت کمال انجام می‌داد و خودش را برای موقعیت‌های بالاتر و کمال بیشتر آماده می‌کرد.

امیر آراسته، کلان‌نگری و در عین حال دقت در جزئیات و آموزش دادن به نفرات تحت فرماندهی خود با تواضع و فروتنی را دیگر خصوصیت این شهید عنوان و تصریح کرد: تدین شهید صیاد او را از تخصص باز نمی‌داشت و عملش، او را به تکبر وا نمی‌داشت و تشرع او را از دقت در کارها دور نمی‌کرد.

همرزم شهید صیاد شیرازی همچنین خاطرنشان کرد: یکی دیگر از خصوصیات شهید صیاد شیرازی که باعث موفقیت او می‌شد، عمل به اندوخته‌هایش بود و بر این اساس با یقین قلبی و دلیل عقلی رفتار می‌کرد.
 


این صفحه را به اشتراک بگذارید